We arrange a child baptism ceremony every week to bring...
Read MoreWyznajemy zasadę #WorkArtBalance, walczymy o godne wynagrodzenia za pracę artystyczną i – jako kultura pracująca – żadnej pracy się nie boimy. Reprezentujemy interesy artystów, a nie menadżerów kultury.
Chcemy działać lokalnie i globalnie; uprawiać sztuki mieszane; edukować i uczyć się od innych; myśleć kolektywnie i szanować indywidualność.
Tworzymy taką kulturę, w której sami pragniemy uczestniczyć.
Nie wierzymy w mit samotnego, natchnionego, genialnego artysty.
Niektórzy do tworzenia potrzebują spokoju, ale zaprezentowanie owoców twórczości w profesjonalnej formie to efekt działań wielu osób. Jako autorzy i animatorzy kultury wiemy, jak ważna jest sztuka współpracy. Częściej niż z materią wiersza poeci zmagają się z trudną rzeczywistością Późnego. Kultura nie robi się sama, trzeba przy niej popracować!
Znamy sytuację po obu stronach barykady, dlatego chcemy tę barykadę obalić, a ciężar i frajdę organizacji życia kulturalnego przenieść z rąk menadżerów na barki artystów. Nie ograniczajmy się do narzekań, że nasza twórczość nie ma odpowiedniej przestrzeni do zaistnienia – stwórzmy ją razem.
I to taka, którą wykonujemy w imię wartości większych niż kapitał i fizyczne przetrwanie. Niektórzy służą dobrej zabawie, inni prawdzie, dobru i pięknu, inni realizują cele polityczne czy społeczne. Whatever, szanujemy wszystkie te podejścia i marzymy o tym, by ich realizowanie pozwalało także zagwarantować sobie godny byt.
Liryka szczególnie leży nam na kolektywnym sercu. Nie chce nam się już słuchać kapitulanckich tyrad o stałej Enzensbergera, szydera z wieczorów autorskich przy świecach zdążyła się nam już znudzić - podobnie jak same wieczory. Jest praca do wykonania zarówno po stronie poezji, jak i ludzi kultury. Ta pierwsza powinna zrozumieć, że jest częścią świata i życia społecznego oraz starać się w nich uczestniczyć, komentować je i zmieniać, zamiast wygodnie obracać się w stronę własnego tworzywa lub skansenowych estetyk. Ci drudzy - często rezygnujący z poezji, zanim zdążą ją poznać - winni zauważyć, że literatura nadal może być głosem tak głośnym, jak kino, teatr, muzyka i inne dziedziny pracy twórczej.
Rewolucje technologiczne mamy teraz co dziesięć lat, a każda - jak nigdy wcześniej - opiera się na rozwoju języka. Jeśli nie będziemy się rozwijać, śledzić trendów, modernizować przyzwyczajeń, odbiorcy będą wybierali alternatywne formy konsumpcji kultury i naprawdę trudno będzie im się dziwić. Chcemy się więc spotykać, rozmawiać, organizować warsztaty, wymieniać wiedzą i doświadczeniami .
Literatura - czy szerzej: tekst - jest wszędzie, nie byłoby bez tego seriali na Netfliksie, filmów w Kinie Pod Baranami czy Wiedźmina 3 na konsoli. Chcemy sprawiać, by szła pod rękę z innymi dziedzinami sztuki, ale pewnym krokiem; inspirować się nawzajem, by tworzyć dzieła, które przekraczają klasyczne granice gatunków i nie mieszczą się w murach uczelni.
Wiecie, że kulturę i sztukę tworzy się nie tylko w dużych miastach? W każdym powiatowym miasteczku są ludzie, którzy wykonują ogrom niewidocznej pracy, dając młodzieży podwaliny, których nie daje instytucjonalne kształcenie, a dzięki którym największe talenty zyskują możliwość, by się realizować, zanim jeszcze przechwyci je Późny. Będziemy pomagać lokalnym instytucjom kreować życie kulturalne i walczyć z wykluczeniem z obiegu kulturalnego mieszkańców mniejszych miejscowości.
ur. w Lublinie. Pod pseudonimem literackim wydała książkę Transparty (Biuro Literackie, 2019), za którą otrzymała Nagrodę im. Wiesława Kazaneckiego w kategorii Ogólnopolski debiut roku oraz nagrodę czytelników Browar za Debiut. Autorka dramatu Gwiazda (2002), za który otrzymała wyróżnienie w konkursie Szukamy Polskiego Szekspira. Tłumaczona na języki angielski, czeski, hiszpański, rumuński i węgierski. Uczestniczka projektu Wnuczki Szymborskiej, który zaowocował publikacją zestawu wierszy w czasopiśmie Ærea, Revista Hispanoamericana de Poesía w tłumaczeniu Marty Eloy-Cichockiej. Z zawodu redaktorka i copywriterka.
(ur. 1986) - poeta, autor debiutanckiej Stacji wieży ciśnień, która otrzymała m.in. nagrodę im. Kazimiery Iłłakowiczówny za debiut roku i nominację do Nagrody Literackiej Gdynia za książkę roku. Redaktor m.in. kilkunastu książek poetyckich i almanachu Połów. Poetyckie debiuty (2018-2022). Animator kultury: współzałożyciel Krakowskiej Szkoły Poezji im. Aleksandra Fredry, organizator kilkuset wydarzeń literackich w ostatnich latach. Jego wiersze były tłumaczone na angielski, czeski, rumuński, węgierski, kataloński, litewski, ukraiński.
(ur. 1990) - poeta, autor książek Czarne poszetki (Łódź 2019), Nowy dokument tekstowy (Gniezno 2012), arkusza Długi dystans (Wrocław 2009) oraz publikacji w prasie literackiej (m.in. “Odra”, “Portret”, “Wizje”, “Stoner Polski”). Zawodowo zajmuje się komunikacją i marketingiem.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Quidem, provident. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Quidem, provident. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Quidem, provident. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Quidem, provident.
(ur. 1993) – współzałożyciel i wiceprezes Stowarzyszenia Kultura w Pracy. Redaktor naczelny magazynu „Stoner Polski”. Autor dwóch książek poetyckich: Robodramy w zieleniakach (Korporacja Ha!art, 2019) oraz Największy na świecie drewniany coaster (Fundacja KONTENT, 2021), za którą otrzymał nominację do Nagrody Literackiej Gdynia. Laureat Nagrody Krakowa Miasta Literatury UNESCO (2021). Jego wiersze tłumaczone były na angielski, czeski, węgierski, słowacki, duński, ukraiński.
(ur. 1992 r.) - animator kultury, współzałożyciel Stowarzyszenia Queerowe Centrum Kultury, od 2020 r. prezes Zarządu. Współtwórca cyklu Most Kultury prezentującego twórczość młodo poetycką w Krakowie. W przeszłości aktorsko związany z Freeday Teatr, Sceną 21 oraz Teatrem Nowym Proxima.